HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Diós zsúrszelet

2008.10.24. 07:30 BeckZsu

Azt hiszem, már a neve is jelzi, hogy ez egy régi recept szerint készült sütemény. A (Váncza) A mi süteményes könyvünk-ből vettem, sajnos, nekem nem az eredeti van meg – abból csak néhány lap –, hanem az 1989-ben megjelent reprint kiadás. 

Ez nem változtat azon, hogy annak az eredetje 1936-os, tehát a recept annál régebbi, ugyanis az volt a „tizennegyedik, háromszorosra bővített kiadás”, a címoldal tanúsága szerint. 

A recept szó szerint: 18 deka porcukrot 4 tojás sárgájával és 1/2 csomag Váncza vanilincukorral egy 1/2 óráig keverünk, azután 15 deka darált dióbelet, 2 evőkanál világos zsemlyemorzsát, 1/2 csomag Váncza sütőport és legvégül a 4 tojás keményre vert habját adjuk hozzá. Zsírozott tepsibe tesszük, tetejét kevés darált dióval megszórjuk és forró sütőben sütjük. Kihűlés után négyzetes alakúra vágjuk, s így tálaljuk kávéhoz, teához.

Sokat nem változtattam rajta, annyit, hogy én csak 10 deka cukrot tettem bele (a tapasztalatom szerint nekem mindig túl édes annyival, ami a receptekben van), persze nem kevertem fél óráig, hanem géppel addig, amíg habos lett, zsemlemorzsa helyett kekszdarálékot használtam, és nem zsírozott, hanem szilikonos tepsiben sütöttem. A kész sütit lapjában kettévágtam, házi baracklekvárral megkentem, és hosszúkásra vágtam, mert nekem az jobban tetszik.

Másoknak is tetszett, ugyanis hosszú hétvégés kirándulásra vittem magammal, sikeres volt, gyorsan elfogyott.

Szólj hozzá!

Címkék: édes dió

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr31727076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása